Big Oil mówi rynkom Kongresu, a nie firmom ustalać ceny paliw – zeznania

7 marca 2022 r. benzyna wyciekła z terminalu mechanika na stacji benzynowej w Somerville, Massachusetts, USA. REUTERS / Brian Snyder / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

WASZYNGTON, 5 kwietnia (Reuters) – Kierownictwo USA naftowe powie Kongresowi w środę, że prawodawcy zużywają zbyt dużo paliwa, zgodnie z wcześniej opublikowanymi pisemnymi dowodami na to, że zwiększają produkcję energii i że żadna firma nie ustalała cen benzyny. Ceny.

Prawodawcy nadzorujący i badający podkomisję Izby Reprezentantów USA ds. Energii i Handlu badają firmy o godzinie 10:30 czasu wschodnioamerykańskiego (14:30 GMT), dlaczego ceny ropy naftowej wzrosły, a ceny benzyny wzrosły. Surowce do paliw są na wyczerpaniu.

Grupa kierowców AAA poinformowała, że ​​ceny benzyny w USA, napędzane przez zachodnie sankcje dotyczące rosyjskiej inwazji na Ukrainę i moskiewskiego eksportu energii, osiągnęły rekordowo wysoki poziom 4,33 USD za galon, przed skorygowaniem o inflację 11 marca i 4,17 USD za galon w środę. Około 4% spadek.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Tymczasem międzynarodowe ceny ropy gwałtownie spadły, z najwyższego poziomu ponad 139 dolarów za baryłkę na początku marca do około 107 dolarów we wtorek, co oznacza spadek o 23%, a przyszłość niedokończonej benzyny spadła o około 15%. (Graficzny: Handel detaliczny — luka hurtowa)

„Firmy te osiągają rekordowe zyski i wzywamy je, aby zrobiły więcej w celu kontrolowania cen gazu” – powiedziała na Twitterze przedstawicielka USA Diana Tickett, przewodnicząca Partii Demokratycznej i podkomisji na Twitterze. Exxon Mobil (XOM.N)Szewron (XOM.N)BB USA (PPL)Shell USA, Devon Energy Corp. (TVNN) i pionierem (PXD.N) Będzie zeznawać.

„Chcemy wiedzieć, co powoduje te rekordowo wysokie ceny i co można zrobić, aby natychmiast je obniżyć” – powiedział. Wielu Demokratów narzekało, że firmy naftowe osiągnęły rekordowe zyski, ponieważ konsumenci borykają się z wyższymi cenami.

READ  Naukowcy tworzą „dziecko” tunel czasoprzestrzenny, gdy science fiction zbliża się do rzeczywistości

Koncerny naftowe Powie Niedobory siły roboczej i podaży uniemożliwiają szybki powrót produkcji ropy do poziomu sprzed epidemii, a ceny ustalane są na rynku międzynarodowym.

Mike Wirth, dyrektor generalny Chevron, powiedziałby, że ceny paliw zależą od dynamiki rynku.

„Zmiany cen ropy nie zawsze powodują natychmiastowe zmiany w pompie” – powiedział Wirth. „I chociaż ceny ropy naftowej mogą gwałtownie spaść, zajmie więcej czasu, aby przywrócić ceny pomp do konkurencji między punktami sprzedaży detalicznej”.

Prezydent Demokratów Joe Biden ogłosił w zeszłym tygodniu, że uwalnia ropę z rezerw strategicznych, wzywając firmy naftowe do zwiększenia produkcji i usług dla amerykańskich gospodarstw domowych zamiast inwestorów. Czytaj więcej

Chevron planuje w tym roku zwiększyć nakłady inwestycyjne o 50%, z czego połowa zostanie przeznaczona na produkcję ropy i gazu, a druga połowa na paliwa odnawialne i energię niskoemisyjną, powiedział Virt o wcześniej ogłoszonych celach.

Exxon, wiodąca firma naftowa w Stanach Zjednoczonych, poinformowała w poniedziałek, że jej wyniki za pierwszy kwartał przekroczyły siedmioletni kwartalny rekord. Zapowiedź dała sygnał, co czeka inne firmy na dochody z ropy po rosyjskiej inwazji, która spowodowała wzrost cen energii. Czytaj więcej

„Żadna firma nie ustala ceny ropy ani benzyny” – powiedział Darren Woods, prezes i dyrektor generalny Exxon. „Ustala cenę rynkową na podstawie dostępnej podaży i popytu na tę podaż”.

Gretchen Watkins, prezes Shell USA, mówi, że jego firma nie kontroluje ani nie jest właścicielem 13 000 stacji benzynowych, które noszą jego markę. „Każda z tych niezależnych firm jest odpowiedzialna za ustalanie lokalnej ceny detalicznej benzyny”.

Scott Sheffield, dyrektor naczelny Pioneer, czołowego producenta basenu permskiego, mówi, że firmy naftowe nie mogły szybko eksploatować rur z powodu niedoboru siły roboczej i łańcucha dostaw oraz nadmiarowości wielu platform i much do szczelinowania hydraulicznego, gdy ceny były niskie. 2020

READ  Oprocentowanie kredytów hipotecznych znów rośnie
Ceny detaliczne benzyny są wyższe niż ceny hurtowe ze względu na rafinację, transport, marketing i podatki, a różnica między nimi jest niestabilna – ceny detaliczne często spadają powoli.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Raport Timothy’ego Gardnera, Davida Shepherdsona w Waszyngtonie, Liz Hampton w Denver i Sabriny Vale w Houston; Montaż przez Richarda Bullina i Jonathana Odyssey

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *