Chińczycy szukają drugiej czarnej skrzynki z rozbitego odrzutowca

WUZHOU, Chiny, 24 marca (Reuters) – Ratownicy przeszukali drugą czarną skrzynkę lotu China Eastern Airlines w lekkim deszczu. (600115SS) Samolot pasażerski ze 132 osobami na pokładzie rozbił się w górach, podano dodatkowe informacje na temat pilotów samolotu.

W środę odkryto pierwszą czarną skrzynkę, rejestrator rozmów w kokpicie, poinformował dziennikarzy Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAAC), na podstawie wstępnych szacunków.

Wygląda na to, że materiał nagraniowy uniknął wpływu w stosunkowo dobrej formie i został wysłany do Pekinu w celu analizy, powiedział urzędnik. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Rejestrator głosu w kokpicie zapewnia śledczym szczegóły komunikacji między trzema pilotami samolotu, o jeden więcej niż zwykle jest to wymagane w przypadku Boeinga. (ZAKAZ) 737-800 Lot.

Samolot MU5735 leciał z południowo-zachodniego miasta Kunming do Guangzhou na wybrzeżu, kiedy nagle rozbił się z wysokości tuż przed lądowaniem, aby rozpocząć zniżanie.

Według strony nadzoru lotów FlightRadar24, samolot wydawał się wychodzić z nosa, zanim zatonął z powrotem w masywnym zalesionym zboczu w górzystym regionie Guangxi w południowych Chinach.

Chińscy urzędnicy powiedzieli, że piloci nie reagowali na powtarzające się wezwania kontrolerów ruchu lotniczego podczas szybkiego lądowania.

Za wcześnie jest na ustalenie przyczyny wypadku, który zdaniem ekspertów jest zwykle wynikiem splotu czynników. Nie znaleziono ocalałych.

Kapitan wynajętego w styczniu 2018 r. samolotu miał 6709 godzin doświadczenia w lataniu, podczas gdy pierwszy i drugi oficer wyleciał odpowiednio 31 769 godzin i 556 godzin, powiedział w środę urzędnik China Eastern. Drugi pilot był obserwatorem tworzącym doświadczenie, poinformowała linia lotnicza, nie ujawniając nazwisk pilotów.

Phoenix Weekly, gazeta wydawana przez Phoenix TV, pro-pekińską nadawcę prywatnego, cytuje eksperta ds. lotnictwa, który powiedział, że kapitanem był Yang Hongta, syn byłego kapitana chińskiego Wschodu, a pierwszym oficerem był Zhang Zhengping, pilot . Z 40-letnim doświadczeniem w prowadzeniu innych pilotów.

Southern Weekly, duża gazeta z siedzibą w Guangdong, zidentyfikowała grupę tylko po nazwiskach i powiedziała, że ​​32-letni Yang miał roczną córkę, a 59-letni Zhang, starszy pilot z doskonałymi wynikami w zakresie bezpieczeństwa, ma przejść na emeryturę W tym roku. Gazeta podała, że ​​niedoświadczony drugi oficer ma na imię Ni.

Jimu News, sekcja gazety Hubei Daily, zidentyfikowała go jako 27-letniego Ni Kongtaw.

Chiny nie odpowiedziały od razu na prośbę o komentarz do wschodnich raportów.

Rząd federalny wezwał w czwartek do silniejszego zarządzania bezpieczeństwem i szybszej reakcji na katastrofy w branżach wysokiego ryzyka po pierwszej od ponad dekadzie katastrofie lotniczej w tym kraju.

Rada Państwa stwierdziła w oświadczeniu, że w razie potrzeby zostanie wymierzona odpowiednia kara.

Kamery termowizyjne i drony

Media państwowe poinformowały w czwartek, że część jednego z silników samolotu została odzyskana, gdy mgła i niskie chmury unosiły się nad małymi, zalesionymi wzgórzami, głównie na terenach wiejskich otaczających miejsce katastrofy. Czytaj więcej

Według państwowej telewizji zespoły poszukiwawcze przeczesywały podziemne rośliny i glebę kijami, a nawet gołymi rękami na zalanych deszczem zboczach. Niektórzy z nich mieli nawet kamery termowizyjne do wykrywania oznak życia.

Media państwowe podały, że drony były przygotowywane do inspekcji centrum miejsca katastrofy i robienia zdjęć do oceny przez ekspertów. Inne drony, które mogą latać dłużej niż 12 godzin, zostaną wykorzystane do zapewnienia światła nocnego.

Badanie katastrofy jest prowadzone przez Chiny, ale do udziału zaproszono Stany Zjednoczone, ponieważ samolot był tam projektowany i produkowany.

Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu powiedziała w środę, że nie ustaliła jeszcze, czy śledczy będą podróżować do Chin w świetle rygorystycznych wymogów wizowych i segregacji.

Dodatkowe relacje Brendy Coe w Szanghaju, Ryana Woo, Stelli Q w Pekinie oraz Elli Cao i Davida Shepherdsona w Waszyngtonie; Napisane przez Jamiego Frieda; Montaż przez Simona Camerona-Moore

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.