Taniec piżma dla pierwszych kierowców Teslas z nowej niemieckiej gigafabryki

  • Kasturi dostarcza pierwsze 30 samochodów w niemieckim zakładzie
  • Nowe zamówienia z zakładu będą dostarczane od kwietnia
  • Witryna będzie zatrudniać 3500 pracowników, w porównaniu z 12 000
  • Protestujący zablokowali wejście do fabryki i autostradę

Crohnhide, Niemcy, 22 marca (Reuters) – Elon Musk nadzoruje przekazanie Tesli. (TSLA.O) Pierwsze samochody, wyprodukowane w Niemczech w zakładzie w Gruenheide we wtorek, otwierają inauguracyjne europejskie centrum amerykańskiego producenta samochodów dwa lata po jego pierwszym ogłoszeniu.

30 klientów i ich rodziny mogą po raz pierwszy przyjrzeć się swoim nowym pojazdom w błyszczącym, neonowym metrze marki Tesla.

„To wspaniały dzień dla branży” – powiedział Musk, opisując go jako „kolejny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości”.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Obecny na imprezie kanclerz Niemiec Olaf Scholes okrzyknął Gigafactory przyszłością przemysłu samochodowego, ale spotkało się to ze sprzeciwem, a niektórzy działacze na rzecz ochrony środowiska zablokowali wejście do fabryki transparentami informującymi o wysokim zużyciu wody. Czytaj więcej

Dwóch protestujących odwróciło się od znaku na autostradzie w pobliżu fabryki i zablokowało ruch na kilka godzin po incydencie.

Musk miał nadzieję, że rozpocznie produkcję w fabryce osiem miesięcy temu, ale opóźnienia w licencjonowaniu i lokalne obawy dotyczące wpływu zakładu na środowisko zatrzymały ten proces.

Tesla została zmuszona do obsługi europejskich zamówień z Szanghaju, czekając na swoją niemiecką licencję, co zwiększyło koszty logistyki, jednocześnie zmagając się z niedoborami chipów w całej branży i innymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw.

4 marca otrzymał ostateczną zgodę władz lokalnych na rozpoczęcie produkcji w Niemczech, które spełniły warunki, od zużycia wody po kontrolę zanieczyszczenia powietrza.

Otwarcie zakładu nastąpiło tego samego dnia, w którym czołowy amerykański organ nadzoru papierów wartościowych wezwał sędziego federalnego, aby nie popierał Muska w zgodzie na monitorowanie jego wykorzystania na Twitterze, co Tesla uważa za część kampanii nękania prezesa. Czytaj więcej

READ  Clarence Thomas był „kluczem” do planowania opóźnienia certyfikacji wyborów w 2020 r., Prawnicy Trumpa mówią w e-mailach

Wyścig z VW

Nowi właściciele otrzymali konfigurację o parametrach Model Y w cenie 63 990 euro (70 491 USD) o zasięgu 514 km (320 mil), a nowe zamówienia można składać z fabryki od kwietnia, powiedział Tesla.

Spośród 12 000 pracowników oczekiwanych w zakładzie, 3500 zostało do tej pory zatrudnionych przez Teslę.

Przy pełnej wydajności zakład będzie produkować 500 000 samochodów rocznie, a Volkswagen konkuruje z Niemcami ponad 450 000 pojazdów z napędem elektrycznym. (VOWG_p.DE) Sprzedawane na całym świecie w 2021 roku.

Wygeneruje 50 gigawatogodzin (GWh) mocy baterii, przewyższając wszystkie inne elektrownie w Niemczech.

Obecnie Volkswagen nadal ściga się o zelektryfikowanie europejskiej floty, a Tesla ma od 13% do 25% udziału w rynku. Musk powiedział, że zwiększenie produkcji zajmie więcej czasu niż dwa lata, które zajęło zbudowanie zakładu. Czytaj więcej

JP Morgan przewiduje, że Gruenheide wyprodukuje około 54 tys. samochodów do 2022 r., co oznacza wzrost do 280 tys. w 2023 r. i 500 tys. do 2025 r.

Volkswagen, który w tym roku otrzymał 95 000 zamówień na pojazdy elektryczne w Europie, planuje zbudować nową fabrykę pojazdów elektrycznych o wartości 2 miliardów euro z istniejącym zakładem w Wolfsburgu i 6 fabrykami akumulatorów w całej Europie.

Ale jego oś czasu pozostaje w tyle za Teslą, z fabryką pojazdów elektrycznych, która ma zostać otwarta w 2026 r., a pierwszą fabryką akumulatorów w 2023 r.

(1 USD = 0,9086 euro)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Victoria Waltersi, Raport Nadine Shimrosik; Montaż przez Johna Harveya, Edmunda Blaira, Alexa Richardsona, Alexandra Smitha i Johna Harveya

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *