Strajk pracowników United Auto: aktualizacje na żywo

8:37 czasu wschodniego, 16 września 2023 r

Nadrabiasz zaległości w strajku UAW? Oto, co musisz wiedzieć

Od Chrisa Isidore’a, Vanessy Yurkevich i Elizabeth Buchwald z CNN

Strajkująca pracownica United Auto Diana Osborne trzyma znak strajku przed zakładem montażowym Forda Michigan w Wayne, Michigan, USA, 15 września 2023 r.

Rebecca Cook/Reuters

Czas minął Unikaj strajku Do uzwiązkowionych producentów samochodów w Ameryce.

Zjednoczeni pracownicy samochodowi Oferty wygasają o godzinie 23:59 ET Czwartek. Kontrakty obejmują 145 000 członków UAW w trzech firmach – General Motors, Ford i Stellandis – produkujących pojazdy marek Jeep, Ram, Dodge i Chrysler na rynek Ameryki Północnej.

Związek stwierdził, że nie można osiągnąć porozumienia przed sfinalizowaniem kontraktu Rozpoczął ukierunkowane ataki Przeciwko trzem placówkom – po jednej w każdej instytucji.

Oto, co warto wiedzieć teraz, gdy strajk się rozpoczął:

Gdzie pracownicy odeszli z pracy?

Prezydent UAW Shawn Fine zdeklarowany pracownicy fabryki GMO w Wentzville w stanie Missouri; fabryka Stellandis w Toledo w stanie Ohio; Fabryka Forda w Wayne w stanie Michigan rozpocznie strajk. W piątek rano pracownicy pikietujący wyszli z pracy przed fabrykami.

Nie minie dużo czasu, zanim prawie wszystkie firmy przestaną publikować. Obsługują złożoną sieć zakładów, które polegają na pozyskiwaniu części z różnych zakładów.

Spowolnienie lub zatrzymanie produkcji w kilku fabrykach silników lub skrzyń biegów w każdej firmie jest korzystne Zaprzestanie działalności Zdaniem ekspertów branżowych, strajk całkowity we wszystkich fabrykach.

Kluczowe liczby, które motywują członków UAW:

32,32 USD: Stawki godzinowe dla większości członków UAW w GM, Ford i Stellantis

18 dolarów: Wynagrodzenie początkowe pracownika UAW

15 dolarów: Wynagrodzenie początkowe dla pracowników tymczasowych

Płace te nie są skorygowane o inflację, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco wzrosła.

Czy producenci samochodów będą negocjować?

Z najnowszych raportów wynika, że ​​Ford i GM oferują obecnie 20% podwyżki w trakcie obowiązywania umowy, a Stellantis 17,5%. Związek zaczął od natychmiastowego żądania 20% i dodatkowych podwyżek po 5% w ciągu czteroletniego kontraktu.

Dyrektor generalna GM Mary Barra W czwartek firma wysłała do pracowników list, w którym zawarła podwyżkę najnowszej oferty o 20% i natychmiastową podwyżkę wynagrodzenia o 10%. Najniżej opłacani pracownicy tymczasowi otrzymają 20 dolarów za godzinę, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z 16,67 dolarami za godzinę.

Dyrektor generalny Forda Jim Farley Powiedział CNN, że oferta Forda podwyżki o 20% w całym okresie obowiązywania umowy to najbardziej lukratywna oferta, jaką firma złożyła związkowi od 80 lat. Stwierdził jednak, że spełnienie żądań związku dotyczących podwyżki o 40%, czterodniowego tygodnia pracy i innych ulepszeń w zakresie świadczeń byłoby nie do przyjęcia.

Farley obwinił związek za brak postępów w negocjacjach. Związek oskarżył jednak firmy o czekanie z pierwszymi kontrofertami do końca sierpnia lub początku września.

Złość wzrasta wraz ze Stellandisem:

Stellandis zatrudnia więcej niskopłatnych pracowników tymczasowych niż inni producenci samochodów. Eliminacja lub przynajmniej ograniczenie korzystania z pracowników tymczasowych jest kluczową kwestią dla związku.

W Stellandis nadal panuje gniew po tym, jak byli dyrektorzy firmy zostali przyłapani na przekupywaniu byłych urzędników związkowych, mówi Art Wheaton, dyrektor ds. studiów pracy w Szkole Stosunków Przemysłowych i Pracy Uniwersytetu Cornell w Buffalo.

Wielu członków, rozgniewanych skandalem korupcyjnym, który wtrącił do więzienia dwóch niedawnych przywódców UAW, jest również wściekłych na Stellandisa.

READ  Kirk Cousins, zrzeczenie się handlu: Skupiam się na Niedźwiedziach, na niczym innym nie wartym mojego czasu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *