Hyundai Motor wzmacnia obecność w USA dzięki przedsięwzięciu na baterie pojazdów elektrycznych o wartości 5 miliardów dolarów

  • Akcje rosną o 5% do 7 miesięcy
  • Rozwój fabryki akumulatorów w Georgii we wspólnym przedsięwzięciu z SK ON
  • Zakład, który rozpocznie produkcję w drugiej połowie 2025 roku, obsługuje 300 000 pojazdów elektrycznych

SEOUL, 25 kwietnia (Reuters) – Południowokoreański Hyundai Motor Co (005380.KS) poinformował we wtorek, że sfinalizował w Stanach Zjednoczonych spółkę joint venture o wartości 5 miliardów dolarów w zakresie akumulatorów pojazdów elektrycznych, zwiększając wysiłki na rzecz elektryfikacji na swoim największym rynku.

Zysk netto Hyundaia w pierwszym kwartale przekroczył dwukrotnie oczekiwania. Jego akcje wzrosły aż o 5% do najwyższego poziomu od siedmiu miesięcy po ogłoszeniu, a producent samochodów zaczął podejmować kroki w celu poprawy zwrotów dla akcjonariuszy.

Hyundai i partner SK On, jednostka akumulatorowa SK Innovation Co Ltd (096770.KS), utworzą nową fabrykę akumulatorów w stanie Georgia, firmy sformalizowały wcześniej wstępną umowę.

Jest to zgodne z nowymi amerykańskimi wymaganiami dotyczącymi zaopatrzenia w komponenty akumulatorów pojazdów elektrycznych i krytyczne minerały, aby zakwalifikować nabywców samochodów do 7500 USD w kredytach w ramach ustawy o redukcji inflacji (IRA) administracji Bidena. Samochody wyprodukowane przez firmę Hyundai i siostrzaną firmę Kia Corp (000270.KS) obecnie nie kwalifikują się do ulg podatkowych.

Ogłoszenie pojawiło się, gdy prezydent Korei Południowej Yoon Suk-yeol był w Waszyngtonie, aby spotkać się z prezydentem USA Joe Bidenem podczas wizyty państwowej w USA za 12 lat przez przywódcę Korei Południowej. Yoonowi towarzyszyła w tej podróży kadra kierownicza niektórych z największych firm w Korei Południowej, w tym prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, Yuisan Chung.

Rywale General Motors Co (GM.N) i Samsung STI (006400.KS) zapowiedzieli, że zainwestują ponad 3 miliardy dolarów w budowę fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w ramach spółki joint venture w Stanach Zjednoczonych.

Oczekuje się, że fabryka Hyundai-SK On Georgia rozpocznie produkcję ogniw akumulatorowych w drugiej połowie 2025 r., a jej roczna zdolność produkcyjna wyniesie 35 GWh, co wystarczy do wyprodukowania 300 000 pojazdów elektrycznych.

READ  Tiger Woods uderza Grega Normana, LIV Golf na British Open
Logo Hyundai Motor Company jest pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, 13 kwietnia 2022 r. Na Manhattanie, Nowy Jork, Stany Zjednoczone. REUTERS/Andrew Kelly

Hyundai, który produkuje SUV-y Tucson i sedany Elantra, odnotował zysk netto w wysokości 3,3 biliona wonów (2,47 miliarda dolarów) w okresie styczeń-marzec, w porównaniu z 1,6 biliona rok wcześniej. Globalny niedobór chipów doprowadził do wzrostu produkcji pojazdów i dużego popytu na wysokomarżowe SUV-y.

Można to porównać z Refinitiv SmartEstimate wynoszącym 2,3 biliona zysku w pierwszym kwartale od 16 analityków.

„Oprócz silnego popytu na samochody, ceny surowców były stabilne i spadały od końca zeszłego roku, pomagając Hyundaiowi osiągnąć lepsze zyski”, powiedział Lee Jae-il, analityk w Eugene Investment & Securities.

Dodał, że samochody Hyundai i Kia konkurują w USA w oparciu o ceny i korzystne kursy wymiany.

Seo Gang Hyun, szef działu planowania i finansów Hyundai, powiedział, że zwykłe SUV-y i luksusowe samochody Genesis nadal stanowią większość sprzedaży firmy w USA.

„Powiedziałbym więc, że wpływ ustawy deflacyjnej nie będzie tak znaczący, jak się martwicie” – powiedział analitykom podczas rozmowy o zarobkach po tym, jak został przesłuchany w tej sprawie.

Hyundai i Kia we wtorek planują zainwestować 1,05 biliona wonów w firmę 42dot Inc zajmującą się autonomiczną jazdą, aby zachować kontrolę i zwiększyć konkurencyjność operacyjną.

(1 $ = 1336,2400 wonów)

Reportaż Heekyong Yang i Joyce Lee; Montaż przez Christiana Schmollingera

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *