California DMV Cruise zawiesza pozwolenia na roboty bez kierowcy

SAN FRANCISCO — Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych ogłosił we wtorek, że firma zawiesiła licencję firmie Cruise LLC zajmującej się pojazdami autonomicznymi.

W oświadczeniu DMV poinformowało, że powiadomiło spółkę z siedzibą w San Francisco, spółkę zależną General Motors, o zezwoleniach na wdrażanie pojazdów autonomicznych i przeprowadzanie testów bez kierowcy ze skutkiem natychmiastowym. Decyzja ta nie ma wpływu na zgodę firmy na przeprowadzanie testów z kierowcą bezpieczeństwa.

Według DMV zawieszenia opierają się na kilku kwestiach:

13 CCR §228.20 (b) (6) – Na podstawie osiągów pojazdów departament stwierdza, że ​​pojazdy producenta nie są bezpieczne do użytku publicznego.

13 CCR §228.20 (b) (3) – Producent podaje fałszywe informacje dotyczące bezpieczeństwa technologii autonomicznej swoich pojazdów.

13 CCR §227.42 (b)(5) – Każde działanie lub zaniechanie producenta lub jednego z jego agentów, pracowników, wykonawców lub wyznaczonych osób, które stwarza nadmierne ryzyko dla producenta przeprowadzającego testy pojazdów autonomicznych na drogach publicznych. Publicznie.

13 CCR §227.42 (c) — Zezwolenie producenta na badania lub Zezwolenie producenta na badania — Pojazdy bez kierowcy muszą zostać natychmiast zawieszone ze względu na bezpieczeństwo osób, jeśli producent podejmie taką praktykę. Droga publiczna.

Po ogłoszeniu decyzji DMV Cruise zapowiedział zawieszenie działalności swoich pojazdów autonomicznych w San Francisco.

„Docelowo opracowujemy i wdrażamy pojazdy autonomiczne, aby ratować życie” – stwierdziła firma w oświadczeniu.

Cruz spotyka się z rosnącą kontrolą ze strony Kalifornijskiej Komisji ds. Usług Publicznych Pozwoliło to firmie i rywalowi Waymo rozszerzyć testy ich robotyki W San Francisco.

Urzędnicy miasta skrytykował to posunięcie Zwróciła się również do CPUC o zawieszenie zezwolenia na rzecz podejścia stopniowego w związku ze skargami dotyczącymi pojazdów skręcających w niewłaściwym kierunku, zatrzymujących się na środku drogi i przeszkadzających służbom ratowniczym.

READ  Minnesota Vikings 33, Buffalo Bills 30 (OT): Jak u licha do tego doszło?

W następstwie decyzji CPUC Cruz zgodził się na prośbę DMV Dwa wypadki przecięły miejską flotę robotów o połowęW jednym z nich brał udział pojazd uprzywilejowany.

Cruz został poddany dodatkowej analizie Po wypadku drogowym, do którego doszło na początku tego miesiąca W którym ludzki kierowca potrącił kobietę w pobliżu ulic Market i Fifth w centrum San Francisco, wysyłając ją na ścieżkę robotaxi.

Kobieta została poważnie ranna. Służby poszukują kierowcy, który brał udział w wypadku.

W swoim wtorkowym oświadczeniu Cruz odniósł się do wypadku na ulicach Market i Fifth.

„W zdarzeniu zbadanym przez DMV kierowca, który potrącił pojazd, śmiertelnie potrącił pieszego i wjechał na drogę pojazdu AV. Samochód AV agresywnie hamował przed zderzeniem, a gdy wykrył kolizję, próbował jej uniknąć. Kwestie bezpieczeństwa. Kiedy AV próbował się zatrzymać, zanim się zatrzymał, nadal ciągnął pieszego do przodu. Nasze myśli są z ofiarą i mamy nadzieję na szybki i całkowity powrót do zdrowia” – podała agencja.

Cruz powiedział, że firma udostępniła informacje, w tym wideo, DMV, CPUC i NHTSA. Firma pomogła także policji w identyfikacji pojazdu biorącego udział w wypadku.

„Nasze zespoły przeprowadzają obecnie analizę w celu zidentyfikowania potencjalnych ulepszeń reakcji AV na niezwykle rzadkie zdarzenia tego typu” – podała firma.

Jednakże DMV stwierdziło w swoim nakazie zawieszenia, że ​​Cruz nie przekazał nagrania wideo, które pokazuje, co zrobił samochód po pierwszym zatrzymaniu. Według doniesień firma nie poinformowała również o ruchu samochodu.

DMV stwierdziło, że Cruz próbował wykonać manewr holowania, gdy ofiara znajdowała się pod samochodem, o czym dowiedział się dopiero z innego wydziału. Po złożeniu wniosku dodatkowy film przekazano DMK, który otrzymał go 13 października.

W zeszłym tygodniu Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Firma ogłosiła, że ​​prowadzi dochodzenie w sprawie Cruz po otrzymaniu zgłoszeń o zdarzeniach, w których jej pojazdy autonomiczne nie zachowały odpowiedniej ostrożności w pobliżu pieszych na poboczach dróg.

READ  Anthony Davis poprowadził Lakers do zwycięstwa w trzecim meczu nad Warriors

Prokurator miejski San Francisco David Chiu pochwalił decyzję DMV, stwierdzając, że „pokazuje ona poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa publicznego zgłaszane przez miasto”. Prokurator miejski nalegał, aby CPUC przedstawiło „rozsądny, wyważony plan” dotyczący pojazdów.

„Mamy nadzieję, że jednostka CPUC, która ogranicza zdolność pojazdów AV do przewożenia pasażerów, uwzględni bieżący wpływ pojazdów AV na ulice San Francisco, w tym zatory w ruchu, zakłócenia w sieci tranzytowej i zakłócenia w działaniu naszych służb ratowniczych. Prosimy o ponowne rozważenie swojej decyzji aby umożliwić nieskrępowaną ekspansję AV w San Francisco” – powiedział Chiu.

Bill Koopman, ekspert ds. transportu autonomicznego na Uniwersytecie Carnegie Mellon, powiedział CBS News Bay Area, że ​​nie ma powodu, aby firmy produkujące pojazdy autonomiczne testowały najpierw swoją technologię bez kierowcy.

„Posiadanie kierowcy bezpieczeństwa nie powstrzymuje cię przed postępem. Kierowca bezpieczeństwa nic nie robi, wtedy masz bezpieczeństwo i nadal testujesz” – powiedziała Koopman reporterce Anne Makowec. „Więc usunięcie sterownika bezpieczeństwa tak naprawdę nie dotyczy bezpieczeństwa, usunięcie sterownika bezpieczeństwa dotyczy opinii publicznej i zadowolenia inwestorów i tym podobnych.

Jeszcze zanim ogłoszono zawieszenie, Kierowcy i inne grupy pracowników zebrały się przed siedzibą Cruz w San Francisco, podkreślając swoje obawy dotyczące bezpieczeństwa i miejsc pracy.

Po decyzji DMK uznano, że to za mało i za późno.

„Są to problemy, przed którymi ostrzegaliśmy ich od dawna” – powiedział CBS News Bay Area John Bouchard z komórki nr 350 Teamsters. „Gdyby najpierw nas wysłuchali, nawiązali z nami kontakt lub nawiązali kontakt z władzami miasta, zanim podjęli te decyzje, sprawy potoczyłyby się zupełnie inaczej”.

DMV oświadczyło, że umożliwiło Cruzowi podjęcie niezbędnych kroków w celu złożenia wniosku o przywrócenie zawieszonych pozwoleń. Agencja stwierdziła, że ​​przywrócenie na stanowisko nastąpi tylko wtedy, gdy agencja „spełni niezbędne wymagania w sposób zadowalający departament”.

READ  Raiders zwolnili głównego trenera Josha McDanielsa i dyrektora generalnego Davida Zieglera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *