Tesla wycofała 2 miliony pojazdów z powodu problemu z oprogramowaniem autopilota

Według urzędników ds. bezpieczeństwa Tesla we wtorek wezwie do serwisu ponad dwa miliony pojazdów, aby zaktualizować funkcję mającą zapewnić kierowcom skupienie podczas korzystania z funkcji autopilota.

Wycofanie jest już czwartym w ciągu niecałych dwóch lat dokonanym przez Teslę, dominującego na świecie gracza na rynku pojazdów elektrycznych. Obejmuje prawie wszystkie modele firmy sprzedawane w USA, w tym najpopularniejszy samochód, SUV Model Y.

Ta aktualizacja doda nowe, ważniejsze alerty wizualne i kontrole funkcji Autosteer, która jest częścią Autopilota. The Według Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Gdy włącza się funkcja automatycznego sterowania, istnieje „ryzyko wypadku”, a kierowcy „nie ponoszą odpowiedzialności za działanie pojazdu”.

Firma podała, że ​​rozpoczęła dochodzenie w sprawie 11 incydentów z udziałem pojazdów Tesli napędzanych systemem Autosteer w sierpniu 2021 r. Po serii spotkań między agencją a Teslą Tesla zdecydowała się dobrowolnie wycofać wycofanie w tym miesiącu.

Jak podali urzędnicy ds. bezpieczeństwa, Tesla zaczęła we wtorek dostarczać „bezprzewodowe oprogramowanie” do niektórych pojazdów. Pozostałe pojazdy otrzymają aktualizacje oprogramowania w późniejszym terminie, a wszystkie aktualizacje będą udostępniane właścicielom samochodów bezpłatnie.

Aktualizacja doda elementy sterujące i alerty do funkcji Autosteer. W zależności od sprzętu, niektóre zaktualizowane pojazdy będą miały ważniejsze alerty wizualne w interfejsie użytkownika, a także dodatkowe kontrole podczas włączania funkcji Autosteer, korzystania z tej funkcji na autostradach i uzyskiwania dostępu do kontroli ruchu drogowego. Funkcja automatycznego sterowania zostanie również zawieszona, jeśli kierowca wielokrotnie nie użyje go w sposób odpowiedzialny.

Oczekuje się, że pisma powiadamiające właścicieli Tesli o odnowieniu zostaną wysłane w lutym.

Wycofanie Tesli w tym tygodniu jest najnowszym z serii wydarzeń, które doprowadziły do ​​dokładnej analizy producenta samochodów i jego oprogramowania. W październiku kalifornijskie jury stwierdziło, że oprogramowanie wspomagające kierowcę firmy nie ponosi winy za wypadek, w którym zginął właściciel Tesli, a dwóch pasażerów zostało rannych.

READ  Taco Bell wygasa w ciągu dwóch tygodni od zwrotu meksykańskiej pizzy

Firma stanęła także w obliczu serii wycofań. W maju Chiny nakazały Tesli wycofanie 1,1 miliona pojazdów, powołując się na problemy z układami przyspieszania i hamowania niektórych modeli produkowanych w Chinach i za granicą.

Kilka miesięcy temu Tesla wycofała ze sprzedaży ponad 362 000 samochodów wyposażonych w całkowicie autonomiczny system wspomagania prowadzenia pojazdu, po tym jak rządowe organy regulacyjne stwierdziły, że zwiększa on ryzyko wypadków. System, który może niezależnie przyspieszać, hamować i zmieniać pas, umożliwia pojazdom przekraczanie dozwolonej prędkości i przejeżdżanie przez skrzyżowania w „nielegalny i nieprzewidywalny sposób” – stwierdzili urzędnicy ds. bezpieczeństwa.

Na początku 2022 r. Tesla wycofała 54 000 samochodów wyposażonych w oprogramowanie do całkowicie autonomicznej jazdy, wyłączające funkcję umożliwiającą pojazdom zwalnianie na skrzyżowaniach w określonych warunkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *