Target ostrzega o recesji: kupujący kupują mniej ubrań i więcej artykułów pierwszej potrzeby

Nowy Jork (CNN) Kupujący wycofują się do Target, Magazyn domowy A inne duże sieci stoją w obliczu presji ze strony wyższych cen i kosztów finansowania zewnętrznego.

Całkowita sprzedaż Targetu wzrosła w ostatnim kwartale o 0,5% w stosunku do kwartału poprzedniego roku, podała firma w środę. Ale sprzedaż cyfrowa spadła, o czym firma poinformowała kupujących Preferowany zakup wycofany Dyrektor generalny Brian Cornell nazwał to „bardzo wymagającym środowiskiem” dla konsumentów.

cel (DGT) Sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej rok wzrosła o 0,7%, a firma twierdzi, że klienci wydają więcej na żywność i artykuły pierwszej potrzeby. Zysk spadł w kwartale o 5,8%.

To najnowszy sprzedawca, który twierdzi, że kupujący wycofują się z takich artykułów, jak ubrania i artykuły gospodarstwa domowego, i przechodzą na artykuły spożywcze i podstawowe produkty. Konsumenci o niskich i średnich dochodach mocno odczuli rosnące ceny.

Neil Saunders, analityk handlu detalicznego w GlobalData, powiedział, że ma to wpływ na Target, ponieważ sieć opiera się na impulsywnych zakupach, a kupujący wypełniają swoje koszyki przedmiotami, które przykuwają ich uwagę podczas przeglądania sklepów.

„Beztroska wyprawa na zakupy została zastąpiona bardziej skoncentrowanymi zadaniami, w których ludzie ustalają budżety i nie chcą od nich odbiegać” – napisał w notatce dla klientów.

Kradzież wzrośnie

Target ostrzegł również, że straty spowodowane kradzieżami w sklepach i zorganizowaną przestępczością detaliczną zmniejszą jego zyski o ponad 500 milionów dolarów w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Detaliści w niektórych częściach kraju powiedzieli, że kradzieże w sklepach i zorganizowane gangi kradnące towary i odsprzedające je online zaszkodziły ich biznesom. Target i inne sieci zablokowały produkty, aby zapobiec kradzieżom w sklepach.

Ale Target jest jedną z niewielu sieci, która szacuje swoje straty, znane w branży detalicznej jako „kurczenie się”. Niedobory wynikają również z kradzieży pracowniczych, wadliwych produktów i innych błędów.

Sprzedaż detaliczna osiągnie 94,5 mld USD w 2021 r., czyli o 53% więcej niż w 2019 r., wynika z corocznego badania National Retail Federation obejmującego około 60 firm członkowskich handlu detalicznego.

READ  Kontrakty terminowe Dow rosną o ponad 800 punktów po tym, jak październikowy raport o inflacji jest lżejszy niż oczekiwano

Jednak wpływ zamykania sklepów na straty detaliczne mógł być w niektórych przypadkach przeceniany.

Walgreens powiedział, że straty wzrosły podczas pandemii i powołał się na zorganizowaną przestępczość detaliczną w swojej decyzji o zamknięciu pięciu sklepów w San Francisco do 2021 roku. Ale ostatnio się cofnęło.

„Może w zeszłym roku płakaliśmy za dużo” – powiedział w styczniu jeden z dyrektorów Walgreens.

Akcje Targetu w środę nieznacznie spadły w trakcie sesji przedsesyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *