Kanye West zgadza się na zakup aplikacji społecznościowej Parlor

17 października (Reuters) – Amerykański raper Kanye West zasadniczo zgodził się kupić Parlour, serwis społecznościowy popularny wśród amerykańskich konserwatystów, poinformowała w poniedziałek firma macierzysta Parliament Technologies.

Parlour z siedzibą w Nashville, który do tej pory zebrał około 56 milionów dolarów, powiedział, że spodziewa się, że transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale 2022 roku. Nie podaje wartości kontraktu.

Parlour, uruchomiony w 2018 roku, został przywrócony w sklepach z aplikacjami Google i Apple Inc w styczniu 2021 roku po tym, jak został usunięty po zamieszkach w Kapitolu. Parler jest jedną z kilku platform mediów społecznościowych, w tym Gettr, Gab i Truth Social. Alternatywa wolności słowa dla Twitter Inc (TWTR.N).

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

W zeszłym miesiącu Parlour stworzył nową spółkę macierzystą, Parliament Technologies Inc. w ramach naprawy.

W poniedziałkowym wywiadzie dla agencji Reuters, dyrektor generalny Parliament Technologies George Farmer powiedział, że rozmowy kontraktowe z Ye rozpoczęły się niedawno po paryskim Tygodniu Mody.

W Paryżu 3 października projektantka mody Ye miała na sobie T-shirt z napisem „White Lives Matter”. Cztery dni później zrobił posty na Instagramie, które wiele grup żydowskich nazwało antysemityzmem. Meta platformy (META.O)Ye, która jest właścicielem Instagrama i Facebooka, została zablokowana na swoim koncie na Instagramie za posty.

Ye przeniósł się na Twittera, publikując po raz pierwszy od dwóch lat 8 października; Twitter wkrótce zablokował jego konto.

Jak powiedział dyrektor generalny Farmer, umowa z Parlourem szybko doszła do skutku, a Parlament „otrzymał szansę”.

„Czynnikiem motywującym dla niego była debata na temat blokowania go przez Instagram”. Farmer odmówił komentarza na temat tego, czy umowa obejmuje opłatę za rozwiązanie umowy, jeśli którakolwiek ze stron złamie umowę.

READ  Akcje Instacart rozpoczynają handel na Nasdaq

Ye zakończył współpracę ze sprzedawcą odzieży Gap Inc. we wrześniu (GPS.N)Adidas to niemiecki producent artykułów sportowych (ADSGN.DE) 6 października poinformował, że dokonuje przeglądu swojego partnerstwa biznesowego z raperem.

Farmer powiedział w poniedziałek, że Yeh nie martwi się możliwościami reklamowymi Parlora pod jego rządami.

„Postrzegam to jako ostrzeżenie dla firm, które chcą wspierać ludzi” – powiedział Farmer. „Coraz więcej reklamodawców chce się reklamować w tej przestrzeni”.

Wygląda na to, że dołączyłeś do Parlour w poniedziałek i miałeś około 91 obserwujących w momencie ogłoszenia. Teraz ma 3900.

„W świecie, w którym konserwatywne poglądy są uważane za kontrowersyjne, musimy zapewnić sobie prawo do swobodnego wyrażania siebie” – powiedział w oświadczeniu.

Farmer mówi, że Parlour ma 16,5 miliona zarejestrowanych użytkowników. Firma badawcza Apptopia szacuje, że platforma została zainstalowana 11,7 miliona razy od momentu uruchomienia, przy 40 000 aktywnych użytkowników dziennie.

Według szacunków Forbesa wartość netto Ye wynosi 2 miliardy dolarów.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Reportaż Tyashiego Dutty i Nivedity Balu w Bangalore i Helen Koster w Nowym Jorku; Montaż przez Savio D’Souza i Tanyę Ann Thobell

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *