Co Walmart, Target, Home Depot i Lowe mówią nam o gospodarce?

Kolekcja sklepów Target, Walmart, Lowes i Home Depot.

Reuters

Jak dobrze amerykańscy konsumenci walczą z niebotyczną inflacją? Zależy kogo pytasz.

Czterech głównych sprzedawców — Walmart, Cel, Domowy magazyn I Lowin – Podawali w tym tygodniu kwartalne wyniki finansowe, a każdy podawał inną perspektywę na to, gdzie i jak wydają swoje pieniądze.

Walmart rozpoczął handel niektórymi markami prywatnymi ze swoimi klientami wrażliwymi na ceny, podczas gdy Home Depot kładzie nacisk na elastyczność swojej bazy klientów, ze znacznym odsetkiem profesjonalnych budowniczych domów i wykonawców.

Potem nadeszły raporty Amazonka Pod koniec kwietnia Znaki ostrzegawcze dla handlu detalicznego oświetlone Dot-com odnotował najniższy wzrost zysków w jakimkolwiek kwartale od załamania w 2001 roku, co daje ciemną prognozę.

Jednak oczekiwania na Wall Street były w tym tygodniu wysokie zarówno dla Walmartu, jak i Targetu. Analitycy i inwestorzy nie spodziewali się, że dwaj wielkopowierzchniowi detaliści odniosą w ostatnim czasie tak duże zyski, ponieważ koszty łańcucha dostaw gwałtownie wzrosły i nagromadziły się niepotrzebne zapasy, takie jak telewizory i sprzęt AGD. Walmart zamknął we wtorek 11,4%, co oznacza najgorszy dzień od października 1987 roku. W środę Walmart spadł o kolejne 6% w handlu popołudniowym, podczas gdy cel również wzrósł. Najgorszy dzień od 35 lat.

Home Depot i Lowes odnotowały jednak w ostatnich tygodniach większą siłę wśród kupujących.

„Nasi klienci są elastyczni. Nie widzimy poziomu inflacji, którego początkowo oczekiwaliśmy” – powiedział we wtorek prezes Home Depot Ted Decker we wtorkowym wezwaniu do przychodów firmy. (Akcje dwóch sieci poprawy domu spadły o ponad 5% w handlu w środę po południu) Wyprzedaż na szerokim rynku.)

Mieszane komentarze tych detalistów wynikają w dużej mierze z faktu, że Amerykanie w różny sposób doświadczają wahań ekonomicznych w zależności od poziomu dochodów. Firmy i konsumenci znajdują się w okresie nieokreślonej transformacji po działaniach związanych z blokadą rządową. Pelodon Wysokie rowery. Kilka rund stymulacyjnych dolarów pobudziło wydatki na nowe trampki i elektronikę.

READ  Rządy Partii Pracy w Walii są tak złe, że nawet SNP wygląda dobrze

Ale kiedy te pieniądze wyczerpią się, detaliści muszą wrócić do swojej nowej natury. Obejmuje to inflację U szczytu 40 latWojna Rosji na Ukrainie i nadal unieruchomiony globalny łańcuch dostaw.

Doug McMillan, dyrektor generalny Walmart, powiedział we wtorek: „Chociaż od wielu lat doświadczamy wysokiej inflacji na naszych rynkach międzynarodowych, jest rzeczą niezwykłą, że inflacja w USA jest tak wysoka, a żywność i surowce poruszają się tak szybko.

Wyniki z tego tygodnia mogą wskazywać na problemy wielu sprzedawców Macy, Coles, Nordstrom I InterwałWyniki za I kwartał 2022 r. nie zostały jeszcze ogłoszone. Firmy te, które polegają na tym, że konsumenci przychodzą do ich sklepów, aby kupić nowe ubrania lub buty, mogą być szczególnie zestresowane, ponieważ kupujący w Walmart zaczynają unikać preferowanych produktów. Przeznacz więcej pieniędzy na artykuły spożywcze.

Jednocześnie detaliści zwracają uwagę, że w miarę jak coraz więcej Amerykanów planuje wakacje i bierze udział w weselach, rośnie popyt na rzeczy takie jak bagaż, odzież i kosmetyki. Ale problemem jest to, że konsumenci są zmuszeni gdzieś dokonywać transakcji handlowych, aby kupić te produkty. Lub szukaj przecenionych produktów w sklepach takich jak ich DJ Max.

Oto, co Walmart, Target, Home Depot i Lowes mają do powiedzenia na temat stanu amerykańskiego konsumenta.

Walmart

Walmart widzi mieszany obraz tego, jak konsumenci myślą o swoich dochodach domowych i przyszłości. Jednak w ostatnim kwartale największy detalista w kraju twierdzi, że kupujący skupiają się na budżecie.

Klienci opuścili sklep, opuścili witrynę sprzedawcy i kupili mniej produktów. Widząc rosnące koszty benzyny i artykułów spożywczych, wielu z nich pominęło nowe ubrania i inne ogólne przedmioty. Niektórzy sprzedawali tańsze marki lub mniejsze produkty, w tym półgalonową markę sklepu mięsnego z mlekiem i lunchem, zamiast drogiej marki, powiedział CNBC dyrektor finansowy Brett Pix.

Z drugiej strony, powiedział, że niektórzy klienci z niecierpliwością naciskają na nowe meble ogrodowe lub nową konsolę do gier.

„Jeśli spojrzysz na populację Stanów Zjednoczonych i umieścisz na tym naszą mapę klientów, jesteśmy bardzo blisko tego samego” – powiedział Pix. „Więc masz ludzi, którzy będą czuć się bardziej zestresowani niż inni, myślę, że na to patrzymy”.

Cel

Celem jest dostrzeżenie elastycznego konsumenta z nowymi priorytetami, gdy epidemia stanie się refleksją.

„Przechodzą od kupowania telewizorów do kupowania bagażu” – powiedział dyrektor generalny Brian Cornell w wywiadzie dla CNBC Squawk Box. Później powiedział: „Nadal robią zakupy, ale zaczęli wydawać dolary inaczej”.

Tę zmianę pokazały zakupy w pierwszym kwartale roku podatkowego, powiedział. Klienci kupowali dekoracje i upominki z okazji Wielkanocy i Dnia Matki. Rzucali i brali udział w urodzinowych przyjęciach dla dużych dzieci – nastąpił boom w sprzedaży zabawek. Kupili też mniej przedmiotów, takich jak rowery i drobny sprzęt kuchenny Zarezerwowane loty i zaplanowane wycieczki.

Cornell zwrócił uwagę na wysoki poziom wydatków Targetu w pierwszym kwartale ubiegłego roku, ponieważ Amerykanie otrzymywali pieniądze w ramach czeków motywacyjnych i mieli mniej miejsc, w których mogliby je wydać.

Zauważył, że pomimo trudnego porównania porównywalna sprzedaż wciąż rośnie. Ponadto ruch w sklepach i Internecie Targetu wzrastał o około 4% rocznie. Jednak wzrost sprzedaży będzie uwzględniał skutki inflacji, która podniosła ceny wszystkiego, od kosztów zapasów po artykuły spożywcze.

Target miał dużą liczbę przecen w ostatnim kwartale, które mniej więcej zniknęły podczas epidemii, ponieważ kupujący byli bardziej chętni do zakupów, a detaliści mieli mniej zapasów do umieszczenia na półkach.

Domowy magazyn

Detalista majsterkowiczów powiedział we wtorek inwestorom, że nadal nie widzi żadnej różnicy w zachowaniu konsumentów.

Średni kwartał sprzedaży biletów Home Depot wzrósł o 11,4%, napędzany przez inflację. Ale dyrektorzy powiedzieli, że konsumenci nie handlują i handlują niżej. Na przykład, według Jeffa Kinnaira, wiceprezesa ds. sprzedaży w Home Depot, konsumenci przestawiają się z kosiarek zasilanych gazem na bardziej zasilane bateryjnie.

Takie zachowanie może wynikać z tego, że większość klientów zajezdni to właściciele domów. Wartość kapitału własnego domu wzrośnie W ciągu ostatnich dwóch lat. Na wezwanie dyrektora finansowego, Richarda McPhaila, ponad 90% klientów zajmujących się majsterkowaniem jest właścicielami swoich domów, podczas gdy cała sprzedaż do wykonawców odbywa się w imieniu właściciela domu.

McPhail powiedział również, że około 93% klientów z kredytami hipotecznymi ma stałe oprocentowanie. Kiedy stopy procentowe i ceny mieszkań rosnąKonsumenci, którzy rozważają przeprowadzkę, zamiast tego pozostają w swoich dotychczasowych domach i decydują się na ich przebudowę.

Lowin

Lowe powtórzył podobne nastroje podczas telekonferencji w środę. Według dyrektora generalnego Marvina Ellisona, rosnące ceny domów, starzejące się zasoby mieszkaniowe i The Ciągłe braki mieszkaniowe Kluczowe ekonomiczne czynniki napędzające biznes Lowe’a.

„To jeden z powodów, dla których uważam, że majsterkowanie jest wyjątkowym sektorem handlu detalicznego i może mieć to środowisko makro, w którym pojawia się wiele pytań dotyczących zdrowia konsumentów” – powiedział analitykom.

Konsumenci pracujący przy projektach DIY stanowią trzy czwarte sprzedaży Low, czyli więcej niż konkurent Home Depot. Do tej pory firma nie widziała żadnego handlu towarami od tych konsumentów.

Jednak konsumenci zaczynają odczuwać trudności związane z rosnącymi cenami energii. Ellison powiedział CNBC, że klienci Lowe’a handlują narzędziami do pielęgnacji krajobrazu zasilanymi bateriami, a nawet trawnikami i bardziej oszczędnymi pralkami.

„Czy uważam, że ceny paliwa mają z tym coś wspólnego? Odpowiedź jest absolutna” – powiedział.

Lowin Jego kwartalna sprzedaż była niższa niż oczekiwano na Wall StreetAle kierownictwo przekształciło rozczarowujące wyniki sprzedawcy w pogodę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *