Chińska spółka Sheen przeprowadziła kluczowy test apetytu inwestorów na pierwszą ofertę publiczną w USA

  • Sheen nie określił jeszcze wielkości pierwszej oferty publicznej, którą w maju wyceniono na ponad 60 miliardów dolarów
  • IPO następuje w obliczu trudnych rynków i amerykańskiej kontroli
  • Sprzedawcy szybkiej mody podążają śladem Amazona pod względem sprzedaży

27 listopada (Reuters) – Według dwóch źródeł, firma modowa Sheen potajemnie złożyła wniosek o wejście na giełdę w Stanach Zjednoczonych, może to być jedna z najcenniejszych firm założonych w Chinach notowana na giełdzie w Nowym Jorku.

Goldman Sachs, JPMorgan Chase i Morgan Stanley zostały zatrudnione w roli głównych gwarantów pierwszej oferty publicznej (IPO), a spółka Sheen z siedzibą w Singapurze może rozpocząć sprzedaż nowych akcji w 2024 r., podają źródła.

Źródła podają, że Sheen nie określiła wielkości transakcji ani wyceny podczas pierwszej oferty publicznej. Bloomberg na początku tego miesiąca celował w kwotę 90 miliardów dolarów.

Sheen i Banks odmówili komentarza.

Firma, założona w Chinach kontynentalnych w 2012 roku, została wyceniona w majowej zbiórce na ponad 60 miliardów dolarów, co stanowi spadek o jedną trzecią w porównaniu z zeszłoroczną rundą finansowania.

Debiut w 2021 r. firmy przewozowej DD Global (92Sy.MU), wycenianej na 68 miliardów dolarów, jest najcenniejszą spółką założoną w Chinach, jaka kiedykolwiek weszła na giełdę w Stanach Zjednoczonych.

Decyzja firm z branży szybkiej mody o wejściu na giełdę w USA następuje w momencie, gdy rynek pierwszych ofert publicznych walczy o odbicie po słabych debiutach na giełdzie.

W ostatnich miesiącach miały miejsce cztery duże IPO, z czego trzy rozczarowały inwestorów.

Akcje niemieckiego producenta obuwia Birkenstock (BIRK.N), aplikacji do dostawy artykułów spożywczych Instacart (CART.O) i projektanta chipów Arm Holdings spadły poniżej cen z IPO w kilka dni po debiucie, chociaż akcje Arm są obecnie notowane powyżej tej ceny.

„Nie sądzę, że to odpowiedni moment na wejście Sheena na giełdę, ale rynki są otwarte, jeśli potrzebują kapitału… a nastroje inwestorów są bardziej pozytywne niż kilka tygodni temu” – powiedział Jason Benowitz. Starszy menedżer portfela w CI Roosevelt.

READ  Wydawało się, że Biden nie wywiązuje się z obsługi przez McCarthy'ego pułapu zadłużenia USA

„W miarę jak inwestorzy dokonują przeglądu funduszy, spodziewam się historycznie silnego wzrostu… kluczowe pytanie brzmi, czy uda im się utrzymać dynamikę, czy też w przyszłości będą w stanie nadal zwiększać udział w rynku” – powiedział.

W tym roku amerykańskie IPO przyniosły jak dotąd około 23,64 miliarda dolarów w porównaniu z 21,3 miliardami dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Porównywalna kwota wyniosła 300 miliardów dolarów w 2021 roku, kiedy rynek IPO zbliżał się do szczytu.

Łańcuch dostaw

Sheen rozpoczął ograniczone objazdowe pokazy platformy w USA, podało jedno ze źródeł, które odmówiło podania tożsamości ze względu na ograniczenia dotyczące poufności.

Nie było od razu jasne, czy firma złożyła wniosek do Chińskiej Komisji Regulacji Papierów Wartościowych (CSRC) o pierwszą ofertę publiczną w USA. Przed zaoferowaniem swojej oferty zagranicznej chińskie firmy muszą uzyskać zgodę organu regulacyjnego.

CSRC nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.

„Jako znaczący i wysoce przełomowy gracz na rynku detalicznym, Sheen wzbudzi większe zainteresowanie inwestorów” – powiedział Neil Saunders, dyrektor zarządzający Global Data.

W lipcu agencja Reuters podała, że ​​Sheen, który próbował wejść na giełdę w USA w 2020 r., ale odłożył ten plan, współpracował z co najmniej trzema bankami inwestycyjnymi w sprawie możliwej oferty publicznej.

W sierpniu republikańscy prokuratorzy generalni 16 stanów USA zwrócili się do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o przeprowadzenie audytu łańcucha dostaw Sheena pod kątem rzekomego stosowania pracy przymusowej przed potencjalną ofertą publiczną spółki.

„Dobry czas na listę”

Znana z topów za 10 dolarów i spodenek motocyklowych za 5 dolarów firma Sheen wysyła większość swoich produktów bezpośrednio z Chin do klientów w indywidualnie adresowanych paczkach.

READ  „Nie zrobiłem nic złego”

Strategia wysyłki bezpośredniej pomogła firmie uniknąć gromadzenia się niesprzedanych zapasów w magazynach i ceł importowych w USA, jednym z największych rynków, ponieważ pozwala sprzedawcy internetowemu skorzystać z zasady „de minimis”, która zwalnia tańsze produkty . z opłat.

Niektórzy krytycy twierdzą, że przepis ten pozwala firmom uniknąć wyższych ceł na chińskie towary.

Sprzedawcy detaliczni szybkiej mody zyskują na popularności w Stanach Zjednoczonych, odbierając udziały w rynku takim firmom jak Sheen Cap (GPS.N), gdy kupujący szukają nowych stylów.

W sierpniu Sheen nawiązał współpracę ze SPARC Group, spółką joint venture pomiędzy właścicielem Forever 21 Authentic Brands (AUTH.N) i operatorem centrum handlowego Simon Property (SPG.N).

Jednakże Sheen współpracujący z Temu.com nie był w stanie przełożyć wizyt zakupowych na sprzedaż i w tych szacunkach pozostaje daleko w tyle za liderem rynku Amazon.com (AMZN.O).

Sumeet Singh, analityk w Aequitas Research publikujący w SmartKarma, powiedział, że duże firmy, takie jak Shein, wykorzystują rynki kapitałowe przed możliwymi zmianami stóp procentowych i amerykańskimi przepisami dotyczącymi mniejszych sprzedawców detalicznych.

„To jest dla nich tak dobre, jak to tylko możliwe” – powiedział.

O poufnym złożeniu przez Sheena oferty publicznej w USA po raz pierwszy poinformował w zeszłym tygodniu chiński dziennik Shanghai Securities Journal. W poniedziałek „Wall Street Journal” potwierdził tę informację, powołując się na źródła.

Doniesienia Pritama Biswasa i Ananyi Mariam Rajesh z Bangalore; Ken Wu w Hongkongu i Anirban Sen w Nowym Jorku; Dodatkowe sprawozdania Rishabha Jaiswala z Bangalore, Scotta Murdocha z Sydney i Myeong Kima z Singapuru; Montaż: Stephen Coates

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Anirban Sen jest redaktorem naczelnym działu fuzji i przejęć w USA w agencji Reuters w Nowym Jorku, gdzie prowadzi relacje z mega-transakcji. Po założeniu agencji Reuters w Bangalore w 2009 r. Anirban odszedł w 2013 r., aby pracować jako reporter ds. transakcji technologicznych w kilku wiodących indyjskich serwisach informacyjnych, w tym w „The Economic Times” i „Mint”. Anirban ponownie dołączył do agencji Reuters w 2019 r., aby kierować zespołem finansów i raportowania, obejmującym wszystko, od bankowości inwestycyjnej po kapitał wysokiego ryzyka. Anirban posiada dyplom z historii na Uniwersytecie Jadavpur oraz dyplom studiów podyplomowych z dziennikarstwa w Indyjskim Instytucie Dziennikarstwa i Nowych Mediów. Kontakt:+1 (646) 705 9409

READ  Uganda: 25 zabitych w ataku terrorystycznym na szkołę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *