Pyszna nazwa, ale nie Big Mac: Rosja otwiera przemianowane restauracje McDonald’s

12 czerwca (Reuters) – Wygląda i pachnie jak McDonald’s, ale teraz to Vkusno i tochka. Złote łuki zniknęły, Filet-O-Fish to po prostu burger rybny. Big Mac opuścił Rosję.

Nowa era na rosyjskiej scenie fast foodów i gospodarki rozpoczęła się w niedzielę jako McDonald’s. (MCDN) Restauracje otworzyły swoje drzwi w Moskwie pod nowym rosyjskim właścicielem, a nowa nazwa tłumaczy się jako „pyszne i to wszystko”.

Amerykańska firma produkująca burgery po raz pierwszy otworzyła swoje podwoje w Moskwie na symbolicznej granicy między Wschodem a Zachodem i przez ponad trzy dekady otworzyła sklepy ze zmienioną nazwą, po raz kolejny rażący znak nowego porządku światowego. Ponowne otwarcie odbyło się w Dzień Rosji, święto, które celebruje narodową dumę.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Losy sieci, którą sprzedał McDonald’s, opuszczając kraj podczas konfliktu na Ukrainie, mogą stanowić test na to, jak skutecznie rosyjska gospodarka stanie się samowystarczalna i wytrzyma zachodnie sankcje. Czytaj więcej

W niedzielę przed główną restauracją McDonald’s na Placu Puszkina w centrum Moskwy ustawił się duży tłum. W sklepie pojawiło się nowe logo – stylizowany burger z dwoma frytkami – oraz hasło: „Zmienia się imię, miłość zostaje”.

Kolejka była znacznie mniejsza niż tysiące ludzi, którzy przybyli na oryginalne otwarcie McDonalda w 1990 roku w czasach sowieckich.

„Podobał nam się McDonald’s, ponieważ wszystko powinno być tak niskiej jakości, jak zawsze”, powiedziała Sardana Tonskaya, pracownik IT, który 32 lata temu stanął w kolejce, by po raz pierwszy spróbować marki symulującej zachodni kapitalizm. Wrócił w niedzielę, aby uruchomić swojego następcę.

Menu Vkusno i tochki było małe i nie zawierało hamburgerów i deserów, takich jak Big Mac i McFlurry. Podwójny burger serowy kosztuje 129 rubli (2,31 USD), około 160 rubli w McDonald’s i 169 rubli za burgera rybnego, w porównaniu do 190 wcześniej.

READ  2022 Wyniki Indianapolis 500: Marcus Erickson walczy spóźniony, by pokonać Indi500 pod dramatycznym ostrzeżeniem

Skład burgerów nie uległ zmianie, a sprzęt McDonald’s pozostaje nienaruszony – powiedział Alexander Merculov, kierownik ds. jakości nowej firmy.

McDonald’s powiedział, że zamknął swoje rosyjskie restauracje w marcu i zdecydował się całkowicie opuścić kraj w połowie maja, co jest jednym z największych wyjazdów handlowych od czasu wysłania przez Rosję dziesiątek tysięcy żołnierzy na Ukrainę 24 lutego.

Większość opakowań z cenami i hamburgerami była zwyczajnie biała, z kubkami na napoje, podczas gdy torby na wynos były gładkie brązowe, co oznacza, że ​​nowi właściciele będą musieli zmienić ich nazwy w momencie wprowadzenia na rynek. Stare logo McDonald’s na kieszeniach ketchupu i innych sosów pokryte było tymczasowymi czarnymi oznaczeniami.

Siergiej, 15-letni klient, zauważył niewielką różnicę.

– Smak jest taki sam – powiedział, wkładając burgera z kurczaka i smażąc. „Cola jest inna, ale w burgerze tak naprawdę nic się nie zmieniło”.

Lepszy niż Big Mac?

Moskiewska restauracja jest jednym z 15 sklepów o zmienionej nazwie, które w niedzielę zostaną otwarte w stolicy i jej okolicach. Oleg Paroev, dyrektor generalny Vkusno & tochka, powiedział, że firma planuje ponownie otworzyć 200 restauracji w Rosji do końca czerwca i 850 do końca lata. Zobacz pole wyboru:

– Nie pracowaliśmy od trzech miesięcy – powiedziała Rusanna, kierownik moskiewskiego oddziału, którego otwarcie planowane jest na lipiec. „Wszyscy są tacy szczęśliwi”.

Barrow, który został mianowany dyrektorem generalnym McDonald’s Russia zaledwie kilka tygodni przed rozpoczęciem konfliktu na Ukrainie, powiedział, że sieć zachowa stare wnętrze McDonald’s, ale usunie wszelkie odniesienia do swojej poprzedniej nazwy.

READ  Ukraina twierdzi, że co najmniej 52 osoby zginęły w rosyjskim ataku rakietowym na dworzec kolejowy w Gramadorsku

„Naszym celem jest, aby nasi goście nie zauważyli różnicy w jakości ani otoczeniu” – powiedział Barrow na konferencji prasowej w restauracji.

Alexander Gower, syberyjski biznesmen, który jest nowym właścicielem firmy, powiedział agencji Reuters, że zamierza wprowadzić na rynek coś podobnego do Big Maca, podpisanego przez McDonald’s.

„Nie mamy prawa do używania niektórych kolorów, nie mamy prawa do używania złotych łuków, nie mamy prawa do używania jakichkolwiek odniesień do McDonalda” – powiedział Reuterowi.

„Big Mac to historia McDonalda. Na pewno zrobimy coś podobnego” – powiedział. „Postaramy się zrobić coś jeszcze lepszego, aby nasi goście i goście pokochali to danie”.

CEO Barrow powiedział, że firma szuka nowych dostawców napojów bezalkoholowych, ponieważ niektóre akcje Coca-Coli spadają. (KO.N), co wstrzymuje sprzedaż w Rosji. Barrow powiedział, że tylko 2% produktów sieci pochodzi z Rosji.

Nie wszyscy są pod wrażeniem.

Kilka minut po konferencji prasowej mężczyzna stał przed kamerami trzymając tabliczkę z napisem „Przynieś Big Mac Back”. Personel restauracji szybko go zabrał.

Nowy właściciel: zapłaciłem symboliczną kwotę

Gubernator był jednym z wielu Rosjan, którzy grabili mienie, gdy setki zachodnich firm uciekło. W niedzielę powiedział, że McDonald’s zapłacił Rosji „wskaźnik” „znacznie niższy niż cena rynkowa”. McDonald’s, największa na świecie sieć burgerów, pozyskała dzięki sprzedaży 1,4 miliarda dolarów.

Rosyjscy urzędnicy twierdzą, że amerykańska grupa ma prawo odkupić swoje restauracje w ciągu 15 lat – ale w tej sytuacji Kopor wylał zimną wodę.

„Dawali mi jasno do zrozumienia, że ​​nie odkupią” – zacytował jego wypowiedź Interfax.

McDonald’s powiedział, że zatrzyma dziesiątki tysięcy pracowników sieci Gower przez co najmniej dwa lata i nie był od razu dostępny do komentowania warunków sprzedaży lub przyszłych rosyjskich zamiarów.

Raport Reutera; Edycja Josephine Mason i Pravin Sir

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.