Michał M. Santiago/Getty Images
Flagowy sklep Macy’s na Herald Square w Nowym Jorku.
Nowy Jork
CNN
—
Macy’s, Costco i inne duże sieci twierdzą, że kupujący wycofują się ze swoich sklepów i zmieniają to, co kupują. To może być czerwona flaga dla amerykańskiej gospodarki.
Macy’s
(M) Obniżyła swoje roczne prognozy zysku i sprzedaży w czwartek po spadku popytu konsumpcyjnego w marcu.
„Planowaliśmy na ten rok, zakładając, że kondycja ekonomiczna konsumentów zostanie zakwestionowana, ale od końca marca trendy popytu w naszych ulubionych kategoriach uległy dalszemu osłabieniu” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Macy’s, Jeff Gennette.
Sprzedaż w tym samym sklepie w Macy’s spadła o 8,7% w ostatnim kwartale, podczas gdy ekskluzywny dom towarowy Bloomingdale’s spadł o 3,9%.
Akcje Macy’s spadły w czwartek o 6% podczas sesji przedsesyjnej.
Firma była ostatnim sprzedawcą detalicznym, który zareagował na zmiany w zapotrzebowaniu klientów.
Kosztco
(koszt) Niektórzy klienci przestawiają się z drogich steków i wołowiny na tańsze mięsa, takie jak wieprzowina i kurczak, powiedział w zeszłym tygodniu szef finansów Richard Gelandy. Powiedział, że jest to tendencja powszechna podczas poprzednich recesji.
Macy’s i Costco przyciągają kupujących o średnich i wyższych dochodach, a ich wyniki pokazują odporność tych grup demograficznych.
Ci kupujący kupili większość ubrań, elektroniki, mebli i innych przedmiotów, których chcieli podczas pandemii w ciągu ostatnich trzech lat. Obecnie wiele osób wydaje uznaniowe dochody na wycieczki i inne usługi, których nie mogło znaleźć podczas pandemii. Niektóre linie lotnicze i hotele prowadzą ewidencję odpraw.
Ta zmiana dotyczy detalistów.
„Znaczące prognozy Macy dotyczące przychodów podkreślają wyzwania, przed którymi stoją sprzedawcy detaliczni, gdy konsumenci przechodzą na usługi w słabnącym środowisku wydatków i budżetach” – powiedział David Silverman, starszy dyrektor ds. ratingów w Fitch.
Kupujący o niskich dochodach mają mniej pieniędzy do wydania na uznaniowe zakupy i spowalniają.
Dolar Generalny
(DG) Jej główni klienci o niskich dochodach przerzucają się na produkty uznaniowe, takie jak artykuły gospodarstwa domowego i odzież. Firma obniżyła swoje prognozy dotyczące słabego popytu ze strony klientów, a jej akcje spadły o 10% w obrocie przedsesyjnym.
„Środowisko makroekonomiczne jest bardziej wymagające [company] Zgodnie z oczekiwaniami” – powiedział Dollar General w oświadczeniu. „Ma znaczący wpływ na poziom wydatków i zachowania konsumentów”.
„Totalna praktyka zombie. Nieprzepraszający analityk. Webman. Typowy fanatyk piwa. Introwertyk. Pisarz”.